Translate

10. februar 2013

"This could be the beginning of a beautiful .... embroidery...!

Jeg var hos Unikarina i går...
og blev bidt... ret voldsomt faktisk!

Karina havde planlagt en dag med hende her - skøn brodeuse med
en fantastisk viden om broderi, og et beundringsværdigt gå-på-mod :)
Og efter bare 6 timer med intensiv brodering.. kun afbrudt af et hastigt indkast af mad.
-Ja, så kunne jeg stolt præsentere denne smuksak.
Mit første broderi..
Mit andet broderi... der er hul i midten.
Se... jeg sagde jo... der er hul i midten :D
KarenMarie havde bøger med, denne har jeg selv ledt efter længe, 
og ønsker mig meget. Skriv endelig hvis du vil sælge/finder den...
 Dette smukke broderi har Karina lavet, med udgangspunkt i et design som 
KarenMarie havde med, og så lavet om.
Denne lille fætter kræver lidt forklaring...

KarenMarie fortalte om en brodeuse som hedder Sarah Becker.
Hun laver nogle skønne ting, bl.a. til nogle af de store modehuse i udlandet, 
Se bare her i interviewet hvor hun har lavet nogle fantastiske små kryb.
De er så fine, og inspirerende, at KarenMarie måtte i gang med
sit eget lille kryb...  ( jeg håber snart den dukker op på hendes blog )
-det kan jo være det smitter... det der broderi.
Jeg føler mig i hvert fald bidt! På den fede måde... :)

- Tiden løb fra os, og lige pludselig skulle vi holde igen.
Men tiden går jo stærkt når man hygger, tak til Karina -for hele dagen faktisk :)
Og tak til KarenMarie, for den inspirerende intro i broderiens verden.
- Jeg er allerede i gang med mit tredje broderi...


4 kommentarer:

  1. Jamen så helt og aldeles smukt dit broderi med hullet er blevet og kan se at det fungerede med et godt pres :0)

    Tak for sidst og god broderilyst! KH Karen Marie

    SvarSlet
  2. Tak, det hjalp virkelig med en smule damp og pres fra det gamle "pres-flad-og-skru-op-for-varmen-jern"-
    Og selvtak for en hyggelig dag, med masser af inspiration, hvis du kommer herover igen, så kunne jeg sagtens
    være interesseret endnu en gang :) -KH Jani

    SvarSlet
  3. Tak Jani for en dejlig dag - og endnu en gang tak for gaven. Jeg er så rørt over at du lige har fanget de små detaljer.
    Dine første broderier er blevet skønne. Jeg er vild med hul-broderiet. Det er en fed idé...

    SvarSlet
  4. Tak Karina :) - det manglede da bare med en bette gaw til værtinden, og
    det var ret sjovt at finde frem til og producere :)
    KH

    SvarSlet

-Tak for din kommentar.